Wijzigingen

Naar navigatie springen Naar zoeken springen

DV Casus 6

1 byte verwijderd, 12 jul 2017 13:53
geen bewerkingssamenvatting
{{DVCase|
|previouspage= DV_Casus_5
|previousname= DVA Casus DV casus 5
|nextpage= DV_Casus_7
|nextname= DVA Casus DV casus 7
}}
[[Image:DVA0006.jpg|700px|thumb|left|DV Casus casus 6. Klik op de afbeelding voor een vergroting (kan 2x).]]
{{clr}}
==Vragen==
[[Image:DVA0008.jpg|thumb|DV Casus6casus 6. Het ECG ecg na amiodarone -infusie.]]Dit is een ECG ecg van een 52 -jarige man met een virale infectie en hoge koorts (40° C), die was gepresenteerd in het ziekenhuis in verband met recidiverende collaps, bewustzijnsverlies en insulten.
Een van deze aanvallen was geregistreerd en de ritmestrook toonde [[ventrikelfibrilleren]] / [[Torsade de Pointes]].
In het VF -protocol werd amiodarone intraveneus toegediend. Hierna werd het tweede ECG ecg gemaakt. Het ventrikelfibrilleren trad nog een aantal keer op.
*Wat is de diagnose?
*Wat is de behandeling?
[[Antwoord DV Casus 6|Antwoord]]

Navigatiemenu